اصول رنگ بندی ایده آل و خلاقانه دکوراسیون داخلی
تیر 29, 1394
اصول رنگ بندی ایده آل و خلاقانه دکوراسیون داخلی
تیر 29, 1394

راهنمای خرید مبلمان

خرید مبل کار بسیار ساده ای است.یعنی شما می توانید با مراجعه به یک بازار مبل بزرگ مبلمانمتنوع با توجه به سلیقه ای که دارید مبل دلخواهتان را انتخاب کنید.

البته توصیه ما این است پیش از خرید مبل نگاهی به این راهنمای خرید مبلمان بیندازید.

۱-مبل راحتی بخریم یا مبل استیل؟

مبل ها به دو گروه مبل راحتی ومبل استیل طبقه بندی می شوند.مبل های راحتی به صورت تمام پارچه وبدون چوب وفلز در بدنه اصلی ورویه می باشند.مبل های راحتی دسته پهن وپشت کوتاه هستند.

مبل های استیل,رسمی تر وترکیبی ازچوب وپارچه هستند.پشتی این مبل ها کاملا صاف وکمی بلند است.

بهتر است برای استفاده شخصی مبلمان راحتی بخرید.اما اگرخانه شما فضای کافی برای قرار دادن دو دست مبلمان را دارد,بهتراست یک ست کامل مبلمان استیل برای مهمان ویک نیم ست مبلمان راحتیبرای خودتان تهیه کنید.

۲-مبل تمام پارچه بخرم یا مبل چوب وپارچه؟

درخانه ای که فرزند کوچک ,سالمند یا فرد مبتلا به آسم قرار دارد بهتر است مبلمانی تهیه شود که پارچه کمتری دارد.زیرا گردوغبارنفوذ کرده در پارچه غیرقابل تمیز کردن است وباعث مشکلات تنفسی می شود.

مبلمان چوبی سریع تر تمیز می شود.

۳-بهترین جنس پارچه مبل متناسب با منزل شماچیست؟

اگردوست دارید مبلمان شما همیشه تمیز باشدمبل چرم بخرید.مبل های چرم به سادگی تمیز می شوند.پارچه های مخملی براق وپرز دار برایمبلمانی است که در خانه های کوچک چیدمان می شود,این نوع پارچه منزل شما را بزرگتر نشان می دهد.

پارچه های مخملی مات وبدون پرز برای خانه های بزرگتر متناسب است.رنگ پارچه مبلمان خود را از روی رنگهای چرک تاب مانند کاراملی یافیلی انتخاب کنید.مبلمان با پارچه ساده برای فضاهای باز و بزرگ است.

۴-مبل کارشده بخریم یا ساده؟

برای زیباترشدن ظاهرمبل ها بخصوص انواع مبلمان استیل,ازیراق ها ونوارها دور دسته مبل یابین چوب وپارچه استفاده می کنند.اگرفرزند کوچکی دارید از خرید این مبلمانخودداری کنید,کندن یراق ها ونوارها از تفریحات سالم بچه هاست.

۵-مبل تشک دوبل بخریم یامبل تشک یک تکه؟

بزرگ ترین مزیت مبل های تشک دوبل برمبل تشک یک تکه وساده این است که اگرابرواسفنج یا فنر تشک ازبین برود می توان به جای تعمیر کلمبلمان فقط تشک مبل را تعمیر کرد.

۶-مبل ها را چطور بشوییم؟

مبل ها را می توان به سه روش مختلف شست,اولین روش استفاده از بخارشو که کاملا پارچه مبل هایتان را تمیز وضدعفونی می کند.روش دوم استفاده از محلول آب ولرم وشامپو فرش.

ابربزرگی رابه محلول آغشته کرده از بالای مبل به پایین می کشیم.روش سوم سپردن مبل به مراکزی است که این کار را انجام می دهد.توجه کنید ظاهرمبل پس ازهربار شستشو ازبین می رود,بنابراین هرزمان واقعا مجبور به این کار شدید,تن به شستن مبل ها بدهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *